x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

"Soldatelul"

de Catalina Iancu    |    06 Noi 2006   •   00:00
"Soldatelul"
ALERGATOR DE CURSA LUNGA
Paslarita repeta cu orchestra pana-i iesea cum voia. Instrumentistilor le venea sa se-arunce pe geam, dar n-aveau ce face…

Nu exista vreun compozitor de renume care sa nu fi colaborat cu Margareta: George Grigoriu, Temistocle Popa, Florin Bogardo, Radu Serban, Paul Urmuzescu, Edmond Deda, Aurel Giroveanu, Camelia Dascalescu, Vasile Veselovski, Nicolae Kirculescu, Ion Cristinoiu, Stefan Cardos, Noru Demetriad, Vasile Vasilache Jr, Elly Roman, Gherase Dendrino, Henry Malineanu, Gelu Solomonescu, Ionel Fernic, Dan Beizadea, Constantin Alexandru, Ion Vasilescu, Marius Teicu, Misu Iancu, Horia Moculescu, Marcel Dragomir, Cornel Fugaru, Dan Mandrila, Vasile Sirli, Costel Zaharia, Alexandru Mandy, Laurentiu Profeta, E. Flavian, George Zbarcea, Ramon Tavernier, Aurel Manolache, Adrian Antonescu, Florentin Delmar, Gabriel Margarint, Petre Mihaiescu, Ion Calistrache sau Adalbert Winkler.

EA DADEA TONUL. Iata ce ne povesteste unul dintre compozitorii cu care lucra in mod curent: "Margareta era deja o vedeta. As putea spune chiar ca era vedeta de cand s-a lansat. Dar ceea ce ne placea la ea, noua tururor, era tocmai acest lucru: ca nu se comporta ca o vedeta. Am lucrat impreuna la sute de emisiuni, la show-urile de Revelion…", povesteste Marius Teicu. Margareta canta numai live. Si repeta cu orchestra pana-i iesea asa cum voia ea. "Uneori interpreta cu un semiton mai sus sau mai jos, iar noua ne venea sa ne aruncam pe geam, caci trebuia s-o luam de fiecare data de la capat. In ziua de azi acest aspect s-ar putea rezolva foarte repede: reglezi din butoane si totul se aranjeaza. Dar cu o orchestra mare, cu instrumente, nu merge asa. Trebuia sa ne adaptam dupa tonalitatea ei. Foarte organizata, punctuala, lucra totul in detaliu", povesteste Marius Teicu. Intr-un cuvant, muncea ca un "Soldatel". Poate cel mai organizat si mai meticulos din muzica usoara.

Marius Teicu sustine ca Margareta era vedeta de cand s-a lansat

DUBLA IPOSTAZA. "Aveam o dubla colaborare. De fapt ne aflam intr-o dubla ipostaza: imi era colega de turnee si apoi aveam colaborarea compozitor-interpret. La una dintre editiile Festivalului de la Mamaia i-am incredintat piesa «Nu te vreau», melodie care a luat si un premiu. Eu eram un tanar compozitor, iar ea un adevarat star. Dar niciodata nu lasa sa se simta acest lucru. Indiferent cu cine colabora, nu lasa sa iasa in evidenta acest aspect". Poate tocmai de aceea Margareta era atat de iubita. Daca i-a avut ca parteneri pe Dalida, Gilbert Becaud, Adriano Celentano, Beatles sau Mireille Mathieu, va dati seama! Si totusi, Paslarita a ramas aceeasi colega muncitoare si modesta. Chiar daca lansa hit dupa hit. Are la activ peste 750 de piese! Marius Teicu va lansa in curand un album "Best of", CD pe care va fi inclusa piesa "La fel ca noi", interpretata de Margareta Paslaru.

O SINGURA VOCE IN 13 LIMBI

Margareta a abordat si piese din repertoriul international. A prezentat melodiile fie in versiunea lor originala - canta in 13 limbi - , fie isi scria textele, adaptandu-le in limba romana. S-a riscat sa lanseze piese ale tinerilor compozitori, desi maestrul Sile Dinicu spunea ca e greu sa faci succes cu o melodie necunoscuta. Dar Paslarita, numai ea stie cum, reusea. Cu "Diamant fermecat" (text Eugen Rotaru) a primit Premiul de Creatie la concursul TVR "Slagare in devenire". A compus si muzica de film pentru serialul de desene animate "Mihaela".

PASLARITA, IN JAPONIA

"Melodia compozitorului Radu Serban a fost selectionata pentru Festivalul International de la Tokyo. Dansul m-a ales pe mine, iar Elly Roman ne-a insotit ca membru in juriu. Interpretarea mea s-a remarcat, ceea ce a tras dupa sine propunerea de a canta si in limba japoneza la casa de discuri Victor (o sucursala RCA). In timpul noptii am invatat textul, iar dimineata am inregistrat-o in acelasi timp cu orchestra de 60 de persoane, contrar sistemului nostru de atunci, de a imprima vocea separat. Dar am reusit dintr-un foc", ne-a declarat Margareta.

COMPOZITII PROPRII: DE LA MELODII PANA LA VERSURI

Prima compozitie a Margaretei s-a intitulat "A nimanui sunt..." si a prezentat-o in recital la "Cerbul de aur", acompaniata de formatia Rolf Albricht. Au urmat apoi toate cu texte proprii: "Timpul", "Daca ai ghici" (melodia anului), "Soldatelul", "Ecou, ecou, ecou", "As vrea sa fiu o stanca", "Tulburatoarea primavara", "Tigara", "Pasiunea", "Ce bine-ar fi", "Tata", "Spune tu", "E-o lupta-n toate cele", "Balada focului", "Ceasu-i un vrajitor", "Alergatori de cursa lunga", "Toate, toate trec", "Regret", "Bunicii mei". Inspirata de versurile poetilor romani, Margareta a compus piesele: "Tare-am fost" (Virgil Carianopol), "Lasa-mi, toamna, pomii verzi" (Ana Blandiana), "Soarta lui Sisif" (Ion Horea), "Despotici in uimire" (Constanta Buzea), "Romanta Soarelui" (Ion Minulescu), "Ghimpi" (Lucian Blaga), "Eu si timpul" (Virgil Carianopol), "Zgatie de fata" (Mihai Eminescu), "Pasarile" (Mihai Eminescu), "Pericolul e mediul meu firesc" (Adrian Paunescu), "Nu!" (Virgil Carianopol), "Si viata merge mai departe" (Constanta Buzea), "Flacari" (Virgil Carianopol), "Nu vreau sa moara florile de mar" (Agata Bacovia).

×
Subiecte în articol: margareta editie de colectie