x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Suplimente Jurnalul Old "Cruciada" lui Gibson

"Cruciada" lui Gibson

16 Mar 2004   •   00:00
"Cruciada" lui Gibson

Vorba despre filmul lui Mel Gibson s-a raspandit in Statele Unite. Si a adus in salile de cinema "turmele" de cinefili. Si aceasta se datoreaza unei campanii de marketing cum Hollywood-ul n-a mai vazut.

Filmul a parut celor mai multi specialisti in marketing din Statele Unite foarte greu de vandut. "Pasiunea lui Cristos " e un film religios, violent, cu dialogul in latina si aramaica, cu subtitrare si nici o vedeta de cinema. Nimic sa atraga un public plictisit, dornic de viteza si efecte speciale.

Filmul, in totalitate proiectul lui Mel Gibson, a fost lansat la 25 februarie, intr-o miercuri, in 3.000 de cinematografe. A adus incasari de aproape 27 de milioane de dolari doar in 24 de ore. Mai mult decat atat au reusit doar "Razboiul stelelor" si "Stapanul inelelor".

Si totul se datoreaza unei campanii de marketing, catalogata "de gherila", pe care Gibson a folosit-o pentru a-si transforma filmul intr-un succes: a apelat la biserici si comunitati religioase, lideri religiosi, pentru a-i aduce pe credinciosi la cinema. Aceeasi campanie a adus filmul in cele mai vizionate talk-show-uri ale Americii si pe autor, pe copertele revistelor.

Acuzatiile de antisemitism, o stategie?

Cu mult inainte de a fi vizionat, filmul lui Mel Gibson a provocat controverse: este sau nu antisemit, este sau nu prea violent? Acestea au fost in paginile presei americane, timp de cateva luni. In viziunea companiilor de marketing, aceasta a fost una dintre miscarile cele mai importante: s-a dus vestea. "Controversa dinaintea lansarii nu a facut decat bine. Filmul a beneficiat astfel de foarte multa publicitate gratuita", declara, pentru publicatia electronica "Adage.com", creatoarea campaniei de marketing a filmului "Nunta in stil grecesc ", Paula Silver.

O promotie neobisnuita

Criticii au spus despre casa de productie ca a oferit presei prea putine informatii despre continutul filmului. Le-a dezvaluit doar in biserici, unde Mel Gibson a vorbit el insusi americanilor despre film.

Inainte de lansarea filmului, Gibson a trimis, gratuit, 250.000 de DVD-uri preotilor si pastorilor din toata tara, in timp ce un site pe Internet, passionmaterials. com, oferea posibilitatea clericilor de a comanda postere promotionale, carti postale si alte materiale promotionale pe care sa le distribuie la slujba.

In spotul de promovare de 4 minute, de pe DVD-uri, Mel Gibson le vorbeste membrilor fiecarei parohii despre film. "Speranta mea este ca mesajul va schimba vietile oamenilor, le va aminti de maretia sacrificiului facut pentru noi toti. E o poveste in care cred", spune Mel Gibson in trailer. In spotul de patru minute mai apare si unul dintre faimosii predicatori din Statele Unite, Lee Strobel, care vorbeste, de asemenea, despre film. "Cum Mel a ascultat chemarea de a face acest film, cred ca Dumnezeu are un rol pentru voi si pentru mine in a duce mesajul mai departe pentru necredinciosi", spune Strobel in clip.

Mesajele nu au ramas fara critici. Unii reprezentanti ai societatii civile americane au spus ca nu este corect sa faci o misiune religioasa din vizionarea unui film. Oficialii companiei lui Gibson, Icon Productions, nu au comentat deloc campania.

"Marketing crestin"

Icon Productions a apelat la compania de marketing din California, Outreach Marketing. Fondatorul companiei are o pasiune pentru preotie si a venit ca pastor asociat intr-o biserica din California, la inceputul anilor ă€˜90. Dupa venirea lui, comunitatea bisericii a crescut la mai mult de 1.000 de oameni. Pentru "Pasiunea lui Cristos", Outreach a organizat vizionari ale filmului inainte de 25 februarie, data lansarii. Pastorilor, liderilor religiosi si liderilor de opinie li s-a cerut sa vada filmul cu "mintea deschisa".
( ANA-MARIA LUCA )

×
Subiecte în articol: marketing filmul gibson mel gibson