x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Se deschid magazine pe banda rulanta

0
06 Noi 2004 - 00:00

Record - Piata materialelor de constructii creste spectaculos

Comerciantii de materiale de constructii autohtoni se tem ca vor ramane fara obiectul muncii dupa ce marile lanturi europene vor deschide sute de magazine in Romania.

DANIELA IVAN

NOU. Asa arata complexul Global, deschis in Pipera de compania romano-germana Global Real Invest
Explozia constructiilor din Romania nu a ramas neremarcata de comerciantii de materiale de constructii europeni. Bricostore, Prackticher, precum si alte grupuri mari au pus ochii pe Romania, unde piata materialelor de constructii creste cu 4-7 procente pe an, in functie de industria respectiva. Varful este atins de industria cimentului, care sporeste cu 10% pe an.

SUTE DE SUPERCOMPLEXE EUROPENE. In ultimele doua saptamani, numai in Bucuresti au fost deschise doua mari complexe comerciale pentru constructii. Primul se numeste Global, are sediul in Pipera, si cuprinde showroom-uri si depozite care se intind pe o suprafata totala de 15.000 mp, la care se adauga inca 15.000 mp de platforme exterioare. Investitia in suma de 5 milioane de euro apartine companiei Global Real Invest, o societate romano-germana, afiliata concernului european Interpares Mobau si Interbaustoff, cel mai mare concern ce activeaza pe piata materialelor de constructii din Europa. Germanii au anuntat ca in urmatorii ani intentioneaza sa deschida in Romania 10 pana la 20 de asemenea magazine.

Al doilea supercomplex apartine grupului Bricostore, care a deschis vizavi de centrul comercial Orhideea cel mai mare magazin al sau din Estul Europei. Acesta se intinde pe o suprafata de 15.000 mp si reprezinta o investitie de 10 milioane de euro. Isabela Pleska, directorul Bricostore Romania, a declarat ca anul viitor se vor mai deschide doua noi magazine in Brasov si Pitesti.

Exista multe alte proiecte care au fost anuntate. Aproape in fiecare oras care are peste 20 de mii de locuitori va aparea cel putin un magazin pentru constructii si decoratiuni interioare. De exemplu, in Cluj sunt asteptate sase asemenea magazine.

COMERCIANTII AUTOHTONI SE ADUNA. Comerciantii autohtoni de materiale de constructii strang randurile pentru a face fata concurentei acerbe pe care le-o fac marile lanturi europene. Asa a aparut firma ACOM Materiale de Constructii, cu management german, care a lansat in Romania un concept nou, deja implementat cu succes in multe tari vest-europene. Scopul firmei este organizarea comerciantilor si distribuitorilor din domeniul materialelor de constructii din Romania sub forma unei structuri competitive, cu ajutorul unui concept de marketing unitar si prin intermediul unei game largi de servicii, destinata clientilor si produselor acestora. Achizitionarea centralizata de produse si servicii in conditii de pret si de livrare avantajoase, prin cumularea cantitatilor mari cumparate, consultanta de specialitate privind produsele si utilizarea acestora, conceptele comune de vanzare si reclama, service-ul corespunzator nevoilor clientilor, efectuarea de studii de piata si analiza cererii, precum si implementarea de masuri rezultate in urma studiilor efectuate sunt componentele noului concept. Insa, principalul avantaj il constituie negocierea unor contracte mai bune cu fabricantii de materiale. Un comerciant individual nu va putea face fata concurentei marilor lanturi europene care au forta sa negocieze cu producatorii mondiali preturi mai mici, spune Lutz Stache, presedinte al firmei ACOM Materiale de Constructii. El adauga ca asta va face si ACOM pentru comerciantii autohtoni.

VALOARE
Piata materialelor de constructii este estimata la 4-5 miliarde de euro in acest an, a afirmat Lutz Stache, presedinte al firmei ACOM Materiale de Constructii. El a adaugat ca aceasta este valoarea care este vanduta in Romania si nu cuprinde si exportul. O cifra exacta nu avem si, chiar daca am avea, ea ne este comunicata abia peste un an de Statistica, a adaugat Stache. Prognozele arata de 4-7 procente pentru toate segmentele pietei. Nu exista nici un domeniu al materialelor care sa nu fie in crestere.

PREVIZIUNE
Aproape 10% din comertul cu materiale de constructii este acaparat acum de marile lanturi europene. Insa, peste doi ani, cand acestea isi vor incheia dezvoltarea in Romania, acest procent ar putea ajunge la 50-60%, opineaza Stache. El adauga ca si-ar dori ca ACOM sa se apropie cat mai mult de 30%, procentul pe care-l permite legislatia romaneasca. In rest, pe piata vor mai fi putini comercianti autohtoni, in general cei care vor lucra pe o nisa foarte ingusta sau care au afaceri si in alte domenii complementare.
Citeşte mai multe despre:   romania,   constructii,   materiale

Serviciul de email marketing furnizat de