x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Giorgio Armani, inventatorul luxului discret

0
Autor: Eugenia Mihalcea 01 Noi 2009 - 00:00
Giorgio Armani, inventatorul luxului discret Ints Kalnins/
Vezi galeria foto

Armani, Ferre, Prada, Versace, Fendi, Missoni, D&G. Ce au toate aceste denumiri în comun? Sunt toate nume de designeri care s-au lansat în anii '70 - '80, iar cei mai mulţi sunt încă prezenţi pe podium la fiecare prezentare de modă. Nu în ultimul rând sunt italieni, creatori italieni de lux, fie că vorbim despre îmbrăcăminte, despre accesorii ş.a.



Deşi fără o istorie foarte lungă în spate, designerii italieni au reuşit să îşi croiască destul de repede un nume, care este cunoscut în zilele noastre de toţi locuitorii planetei. Costum Armani, geantă Prada, ţesături Missoni. Când spui aceste cuvinte descrii o industrie, dar şi modul în care sunt realizate produsele acesteia. Întrezăreşti materiile prime de foarte bună calitate, prelucrate manual cu multă grijă în mici ateliere de familie. Căci acesta este specificul modei italiene: o afacere care înseamnă 30% din producţia de vestimentaţie din întreaga Europă. Şi totul se face în familie, după cum spune specialistul Mihai Cosmatchi, lectorul cursului de "Modă contemporană", care se desfăşoară săptămânal în cadrul Fundaţiei Calea Victoriei din Bucureşti. "Italienii şi-au păstrat relaţiile de familie, iar ei comunică foarte bine la nivel de clienţi mici, producători care fac aceste comenzi mici. Missoni, de exemplu, face tricotaje manual, o idee care pentru producătorii din Marea Britanie ar fi arhaică, dar care pentru Italia reprezintă luxul", explică Mihai Cosmatchi.

Iar pentru că moda italiană e de dată mai recentă decât cea care se face la Paris, familiile care creează luxul la Roma, Milano şi Florenţa s-au folosit foarte bine de un instrument american pentru a căpăta vizibilitate: marketingul. Dacă pe francezi îi găseşti în câteva magazine mici, specializate pe produse de lux, unde nu oricine are bani să treacă de uşa de la intrare, italienii au vrut să fie peste tot, să fie vizibili - în toate oraşele lumii, în toate marile magazine, în toate aeroporturile.

Vulturul fascist
Iar în această lume înnebunită să se remarce şi să fie remarcată, Giorgio Armani - născut în 1934, în Piacenza, a spart tiparele. Discret, atât în design, cât şi în viaţa privată, Armani şi-a dedicat întregul stil acestui cuvânt. "În perioada în care se forma Giorgio Armani, Italia îşi căuta propria identitate, departe de cubism, de suprarealism, departe de război. De aceea Armani a decis să revină la stilul vechi mediteranean, să ofere prin creaţiile sale sobrietate, forţă, disciplină", afirmă lectorul de la Fundaţia Calea Victoriei. Chiar şi emblema folosită de Giorgio Armani a fost vulturul fascist. Mihai Cosmatchi spune că acest lucru ar putea fi şi o reminiscenţă din familie, dacă ţinem cont de faptul că tatăl lui Giorgio a avut înclinaţii fasciste, lucru pentru care a şi făcut închisoare timp de nouă luni, după război.

Dar dincolo de simbolul folosit pentru marca Armani, costumele realizate de acesta au fost făcute pe măsura celor care urmau să le poarte, după cum declara chiar Armani, în urmă cu câţiva ani, într-un interviu pentru ziarul englezesc Guardian.

Costumul Armani a devenit un "must have" al celor care se declară adepţii eleganţei, dar şi o uşurare pentru managerii care nu îşi permit un designer personal. Cu alte cuvinte, costumele Armani sunt perfecte, pur şi simplu se aranjează după trupurile celor care le poartă.

Exuberanţă şi anonimat

"La Armani nimic nu este cu adevărat negru sau alb. La el totul este gri, iar în anii '70 era bej. Pentru Giorgio Armani, a te îmbrăca elegant nu înseamnă a fi remarcat, ci a lăsa ceva în urmă", precizează Mihai Cosmatchi.

Cu acest moto, crezând într-o eleganţă şi într-un lux discret, ceea ce pentru unii poate părea un non-sens, Armani şi-a clădit un imperiu pe care îl conduce singur şi la vârsta de 75 de ani. Pasionat de corpul uman, după ce a încercat să facă medicină în tinereţe, Armani este încă pentru mulţi un semn de întrebare. Trecerea războiului prin familia lui şi-a pus amprenta asupra stilului Armani, care la prima vedere poate părea o întoarcere la înregimentare, la uniformă. El însă este de părere că nu a făcut altceva decât să ofere oamenilor cu bani posibilitatea să cumpere haine scumpe, dar în care să rămână atât de anonimi pe cât îşi doresc. "Sunt înregimentaţi pentru că se îmbracă toţi în gri, sau sunt o elită care nu doreşte să iasă în evidenţă?!", întreabă retoric Cosmatchi.

Pentru a răspunde totuşi la această întrebare, vom folosi chiar cuvintele lui Giorgio Armani, care spune despre creaţiile sale că au apărut din dorinţa de a sparge tiparele, de a face totul fluid: "Am vrut să ofer încredere, fără însă a defini prea clar o personalitate".

Astfel a dezvoltat o afacere care are 305 magazine în 35 de state, cu liniile Armani prive, Giorgio Armani, Le Collezioni, Emporio Armani - linia urbană pentru tineri, Armani Jeans - care se vinde exclusiv în Statele Unite ale Americii şi în Canada şi Armani Junior. Numele Armani s-a lipit însă şi de hoteluri, cafenele, ceasuri, telefoane mobile, parfumuri, fie realizate "în casă", fie în parteneriat cu alte companii. Armani este special creat pentru omul modern, după cum trage concluzia lectorul cursului despre "Moda contemporană", deoarece omul modern "îşi poartă haina ca pe o mască". Mai multe detalii despre cursul de modă găsiţi pe www.victoriei.ro.

Citeşte mai multe despre:   stare de lux

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Ranitidina, interzisă temporar de la vânzare

Ranitidina, interzisă temporar de la vânzare
Agenţia Naţională a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale din România (ANMDMR) a dispus, ca măsură de precauţie, blocarea vânzării în farmacii a medicamentelor pe bază de ranitidină, atât cu administr...

Antibioticele trebuie luate la ore fixe

Antibioticele trebuie luate la ore fixe
În popor, există o anume minimalizare a regulilor pe care medicii le impun în administrarea medicamentelor. Pacienţii privesc în registru facil programul de înghiţire a pastilelor, programul de injecţii şi fac...

Jumătate dintre români sunt nemulțumiți de stilul lor de viață și vor să trăiască sănătos

Jumătate dintre români sunt nemulțumiți de stilul lor de viață și vor să trăiască sănătos
Jumătate dintre români consideră că nu au un stil de viaţă sănătos şi doresc să schimbe acest lucru, arată un sondaj online la care au participat 3.075 de respondenţi, desfăşurat în prima etapă a...

9 motive ca să consumi pătlăgele roșii

9 motive ca să consumi pătlăgele roșii
Roșiile se numără printre alimentele bogate din punct de vedere nutritiv care oferă și incredibile beneficii pentru sănătate, atunci când sunt consumate zilnic. Roșiile sunt bogate în vitaminele A, C, K, B6,...

„Evali” - o nouă afecţiune indusă de ţigara electronică

„Evali” - o nouă afecţiune indusă de ţigara electronică
O nouă afecţiune indusă de ţigara electronică şi o nouă consecinţă a fumatului este „Evali”, o boală care în România este necunoscută, a declarat profesorul doctor Florin Mihălţan. Potrivit...

Ritualuri pentru o stare de bine în mijloc de iarnă

Ritualuri pentru o stare de bine în mijloc de iarnă
Ideea de self-care (a avea grijă de tine) este tot mai des întâlnită în ultimii ani şi nu se referă doar la grija de bază legată de sănătate, igienă, hrană etc., ci la o grijă care ţine şi de starea de...

Soluția eficientă pentru a avea picioare tonifiate și fără celulită

Soluția eficientă pentru a avea picioare tonifiate și fără celulită
Fie vara sau iarnă, picioarele tonifiate și fără celulită sunt mereu la modă. Desigur că poți să le acoperi și să nu te gândești la celulită dar poate vrei să arăți bine tu pentru tine în orice moment...

Cum facem față asteniei de iarnă

Cum facem față asteniei de iarnă
După entuziasmul și strălucirea sărbătorilor de iarnă, luna ianuarie vine cu liniște, dar și monotonie, vremea este friguroasă ne ține mult în casă, iar ziua scurtă ne lipsește de razele benefice ale...

De ce să consumi miere în sezonul rece

De ce să consumi miere în sezonul rece
Mulţi nutriţionişti consideră că mierea este un superaliment. Dincolo de calităţile sale gustative, are proprietăţi antiseptice şi antiinflamatoare, care combat oboseala şi infecţiile...

Opinia psihologului: Cum sabotăm fericirea noastră și a celor din jur?

Opinia psihologului: Cum sabotăm fericirea noastră și a celor din jur?
Galerie Foto O relație echilibrată între doi adulți aduce creștere și are la bază încredere și susținere. Acest echilibru presupune deschidere și răbdare pentru a înțelege atât nevoile personale, cât și pe cele ale p...

Explicaţiile psihologului: Cum a apărut meditația și de ce trebuie să o luăm în serios?

Explicaţiile psihologului: Cum a apărut meditația și de ce trebuie să o luăm în serios?
Atât în Orient, cât și în Occident, oamenii meditau cu cel puțin 2500 de ani în urmă. Cu toate acestea, practica meditației a rămas mult timp în sfera relgioasă sau spirituală. Anul 1960 a adus o prima schim...

Cum să te ţii de rezoluţiile de Anul Nou

Cum să te ţii de rezoluţiile de Anul Nou
La fiecare început de an, ne propunem să facem schimbări radicale în viaţa noastră. Vrem să slăbim, să ne lăsăm de fumat, să citim mai mult, să obţinem o promovare, să câştigăm mai mult, să mergem în...

Mai multe modele de monitoare video pentru bebeluși vor fi retrase de pe piață

Mai multe modele de monitoare video pentru bebeluși vor fi retrase de pe piață
Philips România SRL a notificat Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor despre începerea unei campanii de retragere voluntară a şapte modele de monitoare video pentru bebeluşi din gama Philips...

Cum poţi face mai mult rău încercând să ajuţi

Cum poţi face mai mult rău încercând să ajuţi
Românii, oameni sentimentali şi săritori, acţionează când un om are un necaz pe stradă şi aplică metode auzite prin telefonul fără fir cum că ar rezolva suferinţa. Unele sfaturi şi acţiuni de ajutorare...

Biorezonanța și cele trei etape în care atacă bolile

Biorezonanța și cele trei etape în care atacă bolile
Diagnosticele şi terapiile din categoria tratamentelor alternative naturiste utilizează aparatura şi programele biorezonanţei. Biorezonanţa porneşte şi de la teoria agresiunii bolilor mai întâi asupra zonei...
Serviciul de email marketing furnizat de