Jurnalul.ro Viaţă sănătoasă Sanatatea familiei Uleiul de cocos atacă bacteria care este responsabilă pentru degradarea danturii

03 Sep 2012   •   11:37

Oamenii de stiinta au descoperit ca uleiul de cocos tratat cu enzime, opreste dezvoltarea streprococilor, care constitue o cauza majora in degradatea dintilor, relateaza BBC.

Degradarea dintilor afecteaza intre 60% si 90% dintre copii din tarile industrializate.

Cercetatorii irlandezi, care au prezentat descoperirea la conferinta Societatii Microbiologilor, au mai spus ca uleiul de cocos ataca si diverse ciuperci bucale cum ar fi candidoza.

Echipa de la Athlone Institute of Technology din Irlanda au testat impactul uleiului de cocos, vegetal si de masline in starile lor naturale iar apoi au adaugat enzime similare celor din sistemul digestiv.

Numai uleiul modificat cu enzime a aratat abilitatea de a inhiba dezvoltarea bacteriilor care populeaza cavitatea bucala.

Uleiul ataca, de asemeni si streptococul mutant, o bacterie care produce aciditate, cauza majora a degradarii dentare.

Se crede ca uleiul modificat de enzime elibereaza acizi care sunt activi si eficienti in lupta impotriva acestui fel de bacterii.

Cercetari anterioare au relevat faptul ca laptele modificat cu enzime poate opri streptococii mutanti sa adere la smaltul dintilor.

Dr. Damien Brady, seful echipei de cercetatori de la Athlone Institute of Technology a declarat ca uleiul de cocos ar putea fi o alternativa atractiva la aditivii chimici.

"De asemeni din cauza cresterii imunitatii la antibiotice este important sa gasim noi cai de a combate infectiile microbiene," a declarat Brady.

Subiecte în articol: dinţi streptococi uleiul de cocos