x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

De ce o băutură polineziană cu gust de țărână este din ce în ce mai populară în New York

0
01 Feb 2018 - 21:30
De ce o băutură polineziană cu gust de țărână este din ce în ce mai populară în New York

Populaţiile din Pacificul de Sud o consumă de milenii. În prezent, Kava a devenit tot mai populară în rândul tinerilor din New York, stresaţi, dispuşi uneori să renunţe la alcool pentru această băutură cu efect anxiolitic, ce pare că îi ajută să înfrunte mai uşor ambuteiajele, surmenajul şi politica promovată de Donald Trump, relatează AFP. 

O rădăcină pisată şi transformată în pudră, amestecată cu apă şi apoi filtrată: Kava şi gustul ei de apă nămoloasă poate să îi facă pe mulţi să o regurgiteze, mai ales dacă nu este combinată cu un suc de fructe sau cu un alt supliment. 

Cu toate acestea, efectele sale relaxante şi euforizante sunt tot mai la modă într-un oraş trepidant şi stresant precum New York. 

"Dacă există într-adevăr un oraş care are nevoie de a se relaxa puţin şi de a-şi încetini ritmul, atunci acesta este New York", a declarat Harding Stowe, în vârstă de 31 de ani, proprietarul cafenelei Brooklyn Kava, amenajată în cartierul Bushwick din Brooklyn. 

"Cred cu adevărat că această băutură (kava) va cunoaşte o ascensiune explozivă", a adăugat el. 

Deşi consumul de kava ţine de tradiţii ancestrale din insulele Fiji şi din Polinezia, în Occident ea este tot mai mult considerată o alternativă sănătoasă la alcool de mulţi tineri care vor să se distreze fără să se trezească mahmuri în dimineaţa următoare. 

"E cu adevărat relaxantă. Nu e precum alcoolul şi drogurile", a spus Sabrina Cheng, o tânără artistă din Brooklyn, devenită o clientă fidelă a cafenelei Brooklyn Kava. "Oricum, eu suport destul de rău alcoolul. Cu ajutorul kava, pot să îmi petrec toată ziua aici, să citesc o carte, să lucrez pe laptop, să discut", a adăugat ea. 

Pentru tinerii newyorkezi, "e mult mai puţin cool acum decât în trecut să îţi petreci seara într-un bar". "Oamenii vor ceva nou şi sănătos", a adăugat Harding Stowe. 

Kava a cunoscut un prim avânt în anii 1990. Însă exporturile de calitate slabă, cărora li s-a adăugat o cunoaştere deficitară a efectelor generate de acea plantă, au contribuit la apariţia unei puternice publicităţi negative. 

În prezent, în pofida unui avertisment din 2002 al autorităţilor federale americane în privinţa riscului "rar dar potenţial grav" de afecţiuni la nivelul ficatului, această băutură cunoaşte o nouă perioadă de avânt: între 2012 şi 2016, exporturile de kava provenind doar din insulele Fiji au crescut de peste două ori. 

"Spre deosebire de anii 1990, cunoştinţele noastre medicale despre această plantă sunt mai bune. Planta a fost studiată pe larg şi este considerată benefică şi lipsită de pericole", a explicat cercetătorul Zbigniew Dumienski de la Universitatea Auckland din Noua Zeelandă. 

Deşi Kava era deja bine implantată în Florida, acest produs a cunoscut o evoluţie lentă la New York. În cel mai populat oraş american există doar trei cafenele specializate, spre deosebire de cele 10.000 de baruri ale sale care atrag milioane de tineri prin ofertele de tip "happy hour" după închiderea birourilor. 

Două dintre aceste cafenele se află în Bushwick, un cartier plin de artişti şi tineri aflaţi în căutarea unor chirii mici, adepţi ai barurilor şi cafenelelor. 

"Am trecut prin momente de angoasă din cauza jobului meu precedent, iar kava m-a ajutat cu adevărat foarte mult", a declarat Phil Mai, un analist financiar din industria mass-media, în vârstă de 25 de ani, aflat alături de iubita lui Susie la o masă din cafeneaua Maison du Kava. 

"Înainte, beam alcool de două-trei ori pe săptămână şi mă îmbătam uneori în weekend. Acum s-au împlinit deja două săptămâni de când nu am mai consumat deloc alcool", a dezvăluit el. 

Pentru a atrage clienţii, Maison du Kava propune tot felul de atracţii, inclusiv seri dedicate muzicienilor amatori, la care participă tineri interpreţi de rap, poeţi şi actori de comedie. Medie de vârstă a clienţilor este de aproximativ 25 de ani, însă sexagenarii încep la rândul lor să treacă pragul acestei cafenele. 

"Provin dintr-o familie conservatoare, în care eu sunt singura progresistă. Situaţia lumii actuale este cel mai mare factor de stres pentru mine", afirmă Kellianne Holland, în vârstă de 24 de ani, angajata unei asociaţii fără scop lucrativ, care frecventează Maison du Kava. 

Luminile sunt estompate, ambianţa este liniştită. O femeie consultă cu atenţie ecranul computerului ei portabil, o alta citeşte, în timp ce un cuplu discută cu voce şoptită. Nu se aud cuvinte rostite cu voce tare, spre deosebire de barurile clasice din New York. 

"Nimeni nu ne-a ameninţat deocamdată că ne va da foc şi nici nu a iniţiat o bătaie", a declarat, râzând, administratorul cafenelei, Ryan Lloyd. 

Afacerile încep să prospere, a adăugat el. La fel se întâmplă şi în cazul cafenelei Brooklyn Kava, unde Harding Stowe şi-a depăşit temerile care îl făceau să creadă că a făcut o eroare lansându-se în acest tip de comerţ. 

"Înainte, oamenii nici nu ştiau ce este Kava. Însă de şase luni, e o nebunie, oamenii nu încetează să vină aici. Lucruri stresante s-au produs în America, odată cu alegerea lui Donald Trump. Asta a contribuit la avântul băuturii Kava", a spus Harding Stowe. 

El intenţionează să deschidă şi alte cafenele de kava sau să se asocieze cu studiouri de yoga şi de meditaţie care vor dori să comercializeze acest tip de băutură. 

Întrebat dacă Donald Trump reprezintă un element benefic pentru afaceri, tânărul antreprenor newyorkez a răspuns în felul următor: "E trist să spun asta, dar, probabil, aşa este".AGERPRES

Citeşte mai multe despre:   kava,   polinezia,   fiji

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Asociația de Pediatrie din Japonia: Măștile sanitare sunt periculoase pentru copiii sub 2 ani

Asociația de Pediatrie din Japonia: Măștile sanitare sunt periculoase pentru copiii sub 2 ani
Copiiilor cu vârste sub doi ani nu le sunt recomandate măștile sanitare deoarece îngreunează respirația și cresc astfel riscul de sufocare, arată Asociația de Pediatrie din Japonia, citată de...

Coronavirusul se ascunde şi în praf

Coronavirusul se ascunde şi în praf
Coronavirusul se ascunde şi în prafLa virusurile noi, niciodată nu ştii pe ce drum o apucă. De aceea este atâta circumspecţie în găsirea unui vaccin, în stabilirea unei strategii de luptă cu...

OMS elimină posibilitatea unui al doilea val al pandemiei de coronavirus

OMS elimină posibilitatea unui al doilea val al pandemiei de coronavirus
Directoarea pentru sănătate publică a Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS), Maria Neira, a declarat că modelele cu care se lucrează acum elimină tot mai mult posibilitatea producerii unui al doilea...

ONCOLOGIA MEDICALĂ în perioada pandemiei SARS-CoV2

ONCOLOGIA MEDICALĂ în perioada pandemiei SARS-CoV2
Îngrijirea pacienților cu boli neoplazice în perioada pandemiei generate de coronavirusul SARS-CoV-2 a reprezentat o încercare pentru practica medicală curentă a oncologilor. Pacienții cu cancer sunt mai...

Studiu: Vitamina D nu ajută la prevenirea ori tratarea infecției cu COVID-19

Studiu: Vitamina D nu ajută la prevenirea ori tratarea infecției cu COVID-19
Vitamina D nu ajută la prevenirea ori tratarea infecției cu COVID-19, arată un studiu publicat de BMJ Journals, citat de EFE. Cercetarea a fost realizată de oameni de știință din Marea...

SUA vrea să aloce 1,2 miliarde de dolari pentru un vaccin împotriva COVID-19

SUA vrea să aloce 1,2 miliarde de dolari pentru un vaccin împotriva COVID-19
SUA vrea să finanțeze un vaccin împotriva COVID-19, realizat de compania britanico-suedeză Astra Zeneca. Suma se ridică la 1,2 miliarde de dolari. Autoritățile americane au anunțat deja că vor...

Explicațiile psihologului: Cum, pe unde și de ce pierdem energie după ce reîncepem lucrul?

Explicațiile psihologului: Cum, pe unde și de ce pierdem energie după ce reîncepem lucrul?
Dacă este să aruncăm o piatră în apă, ea ajunge mai departe sau mai aproape, în funcție de puterea (energia) cu care am aruncat-o. Fix la fel se întâmplă și atunci când ne apucăm (sau în cazul de față...

Descoperire importantă în prevenirea infectării cu HIV

Descoperire importantă în prevenirea infectării cu HIV
Injecțiile cu Cabotegravir s-au dovedit eficiente pentru prevenirea infectărilor cu HIV, virus care provoacă SIDA, dacă sunt administrate la fiecate 8 săptămâni. Acestea sunt mai eficiente decât...

Copiii europeni se confruntă cu probleme de sănătate mintală. Elevii sunt tot mai stresați de școală

Copiii europeni se confruntă cu probleme de sănătate mintală. Elevii sunt tot mai stresați de școală
Tulburările de sănătate mintală în rândul copiilor cu vârste între 11 şi 15 ani din Europa sunt în creştere, arată un studiu al Biroului Regional pentru Europa al Organizaţiei Mondiale a...

CORONAVIRUS – Noul sindrom care îi derutează pe specialiștii mondiali

CORONAVIRUS – Noul sindrom care îi derutează pe specialiștii mondiali
De câteva zile, toată presa internațională serioasă titrează despre un nou sindrom apărut la copiii infectați cu coronavirus în mai multe țări europene și în SUA și care îi îngrijorează pe specialiști....
Serviciul de email marketing furnizat de