x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Viaţă sănătoasă Terapii complementare Marketingul produselor eco

Marketingul produselor eco

de Florina Zainescu    |    04 Oct 2008   •   00:00
Marketingul produselor eco

Cum poţi să atragi mai mulţi consumatori către produsele bio? Cheia succesului o reprezintă credibilitatea.



Cum poţi să atragi mai mulţi consumatori către produsele bio? Cheia succesului o reprezintă credibilitatea.
În condiţiile în care nesiguranţa şi neîncrederea sunt ridicate pe piaţa mondială, nu mai poţi să foloseşti pur şi simplu termenul de "organic" pentru a identifica şi vinde acest tip de produse cu succes, se arată într-o cercetare AgroMilagro făcută anul acesta. Potrivit documentului, citat de publicaţia electronică Organic Market, nici folosirea unor asocieri de genul "organic – sănătos", "organic – gustos", "organic – cinstit" nu sunt instrumente suficiente pentru a influenţa şi a atrage clienţii. Totuşi,
studiul atrage atenţia că momentul este ideal pentru bio: consumatorii şi-au schimbat valorile, pun mai mult preţ pe sănătate, caută produsele de calitate.
Ce-i de făcut? Corectitudine şi informare!


Încredere

Rezultatele studiului AgroMilagro indică faptul că pentru companiile care produc, prelucrează sau/şi comercializează produse organice prioritatea trebuie să o reprezinte credibilitatea în faţa consumatorului. Argumentele folosite pentru construirea credibilităţii trebuie să fie solide şi verificabile.
Pe piaţa eco, credibilitatea înseamnă în primul rând certificare. Compania şi produsele acesteia trebuie certificate eco de un organism de inspecţie şi certificare recunoscut şi agreat. Un produs nu trebuie vândut ca eco, ecologic, bio, organic, dacă nu există certificatul oficial care atestă această calitate! Aviz acelor producători aflaţi în perioadă de conversie la bio care spun că produsele lor sunt ecologice, deşi nu au încă certificatul de la organismul de inspecţie! Aviz şi acelor producători tradiţionali care practic păcălesc consumatorul spunându-i că alimentele lor sunt ecologice – deşi nu au certificare – doar pentru că le prepară cu ingrediente din propria curte sau nu pun în ele cine ştie ce "prafuri".


Informare

Cercetarea AgroMilagro a mai arătat că cea mai importantă strategie de marketing pentru produsele ecologice o reprezintă comunicarea personală. Comunicare personală care trebuie făcută altfel încât consumatorul să fie informat despre toate avantaje semnificative ale produsului. Dacă omul nu este bine informat, unicul criteriu de cumpărare va rămâne preţul, ceea ce nu e în avantajul produselor bio.

×
Subiecte în articol: bio