x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Noile etichete

de Nicoleta Catana    |    01 Iul 2008   •   00:00

Campania de informare a consumatorilor cu privire la datele nutriţionale de pe eticheta alimentelor a fost lansată în Bucureşti ieri, 30 iunie.



Campania de informare a consumatorilor cu privire la datele nutriţionale de pe eticheta alimentelor a fost lansată în Bucureşti ieri, 30 iunie. Aceasta constă într-un sistem de etichetare nutriţională bazat pe Cantitatea Zilnică Estimată (CZE), prin intermediul căreia consumatorii vor avea acces la informaţii detaliate despre alimente. La această iniţiativă iau parte Coca-Cola, Danone, Kraft, Mars, Nestlé, Star Foods şi Unilever, companii care doresc să ajute consumatorii să aleagă în mod responsabil o dietă echilibrată. Însă, orice companie din industria alimentară este binevenită în proiect, orice idee fiind apreciată de coordonatori.

Iniţiativa a fost anunţată la nivel european încă din anul 2006 de reprezentanţii industriei alimentare  din UE, reuniţi sub denumirea Federaţiei Europene a Industriei Alimentare şi Băuturilor Răcoritoare (CIAA). Campania s-a bucurat de sprijinul Comisiei Europene, care o consideră o concretizare a eforturilor de combatere a obezităţii, mai ales în rîndul copiilor. Mogor Csibi, vicepreşedintele Comisiei pentru mediu, sănătate publică şi siguranţă alimentară din Parlamentul European, unul din coordonatorii proiectului, este de părere că acesta este un prim pas pentru a ajuta consumatorul să aleagă în cunoştinţă de cauză produsele pe care le consideră cele mai sănătoase.

×
Subiecte în articol: bun de consum