Jurnalul.ro Viaţă sănătoasă Trup, minte, suflet Descoperire uimitoare! Care este legătura dintre schizofrenie și canabis

Descoperire uimitoare! Care este legătura dintre schizofrenie și canabis

28 Aug 2018   •   12:56
Descoperire uimitoare! Care este legătura dintre schizofrenie și canabis

Oamenii care au un risc mare de a dezvolta schizofrenie sunt mai predispuşi la a consuma canabis, potrivit unui nou studiu, notează Daily Mail.

Oamenii de ştiinţă au studiat peste 180.000 de oameni de peste tot din lume prin intermediul website-ului de teste ADN 23andMe, cât şi prin înregistrări de la serviciile de sănătate din Marea Britanie şi din studii anterioare.

Cercetătorii au descoperit 35 de gene care poate influenţa predispoziţia unei persoane de a consuma marijuana. În plus, aceleaşi gene arată cât de predispus este cineva la a dezvolta schizofrenie, iar dacă predispoziţia pentru una creşte, creşte şi predispoziţia pentru cealaltă.

Boala poate face pe cineva să folosească marijuana tocmai pentru a reuşi să facă faţă acesteia, sugerează cercetătorii. Un studiu anterior sublinia faptul că marijuana este o cauză a apariţiei schizofreniei, însă cercetătorii nu au descoperit nicio dovadă în această direcţie.

Pe de altă parte, studiul nu oferă nici probe care să dovedească faptul că marijuana nu contribuie la problemele mintale.

Studiul a fost făcut de cercetători de la QIMR Berghofer Institute din Brisbane, de la Radboud University din Olanda şi de la Virginia Commonwealth University din SUA.

Aceştia au descoperit o “suprapunere genetică”  în ADN-ul oamenilor. Suprapunerea a scos la iveală fapul că există unele gene care cresc atât şansele cuiva de a dezvolta schizofrenie, cât şi tendinţa acestora de a fuma canabis.